fredag, februar 17, 2006

Eritreaturen - Prolog

For de som kanskje ikke har fått med seg at jeg skulle på Eritrea tur, eller ikke helt vet hva vi skal her nede, tenkte jeg at jeg skulle informere litt i en prolog.

En gang i september søkte jeg om å få være med skolens utflukt til Eritrea. Skolen har nemlig et samarbeids prosjekt med en skole der nede og bidrar med ordbøker, datamaskiner, osv.
Det skal på en måte bli en ”tradisjon” at et utvalg elever og lærere reiser ned og besøker vennskapsskolen en gang i året. I fjor reiste det en gruppe dit, i år er jeg en del av gruppen.

Eritrea ligger i Afrika. Nokså langt nordøst, sør for Sudan. Vi skal besøke Asmara, hovedstaden, hvor flyet vårt lander og går fra, i noen dager. Så skal vi inn til Massawa, som ligger ved kysten, hvor denne vennskapsskolen ligger. Turen varer fra 15 feb – 2 mar.