tirsdag, november 01, 2005

KGF 05

Om du liker å synge, om du liker gospel, om du liker å treffe masse nye folk, om du synes at et gospel kor bestående av 700 personer høres kult ut og dersom du ikke var på KGF 05, da har du virkelig gått glipp av noe!!




"Hvor er Willy"? Finner du meg? Evt. andre du kjenner? Merk at dette bildet bare dekker HALVE koret!

I helga var det nemlig årets "Karmøy Gospelfestival" (KGF 05)
For meg var dette første året jeg var med. For andre medreisende var dette 4,5 eller 6. året de var med, og var kanskje litt mer erfarne med opplegget. Iallefall hørte jeg utrolig mange "god ord" om festivalen, og måtte nesten delta selv!

Tingen med hele festivalen er gospel. Masse ungdommer fra hovedsaklig vestlandet, samles på karmøy en helg for å lage et gigantisk gospel kor. Og det var ikke rent lite folk som møtte opp! Rundt 700 mann kledd i grønt prydet den bakerste delen av Åkra hallen, dersom man teller med de drøyt 100 konfirmantene som deltok på et par av sangene. Helga bestod av mye øving, men også mye fritid slik at vi ble godt kjent med de vi ikke kjente så godt fra før :D

Festivalen ble avsluttet med en konsert klokken 6 på søndagen. Det var overraskende mange som kom for å høre, men det er kanskje blitt en tradisjon på Karmøy. Dette var tross alt det 15. året KGF ble arrangert.



Jeg vil bare få sagt til alle de som ikke fikk vært der å oppleve det, det var RÅ STILIG! Kan absolutt anbefales å være med på neste år! Og det kule med det, er at man ikke er for gammel selv om man går siste året videregående. Var faktisk en del på vår alder! Håper å tror at avslutningskonserten hørtes bra ut nede i salen også. En klang av 700 stemmer må bare høres utrolig stilig ut. Helt annerledes enn å høre det fra midt i koret. ;)


Litt lettere å finna meg her eller?


Eller ka med her? Nei!! Det e ikkje meg te venstre der :P

Dersom du vil se flere bilder, ligger det 420 flere bilder på www.kgf.no

6 Comments:

At 01 november, 2005 18:04, Blogger Eivind said...

de t-skjortene va jo grimmere enn draktene te 1.divisjons (haha) laget Aalesund!

 
At 03 november, 2005 13:24, Blogger Unknown said...

Etter å ha sett det nest nederste bildet har eg en mistanke om at KGF står for "Karmøy Gay Festival". E det bare meg eller står du og massere han foran deg?

 
At 03 november, 2005 14:03, Blogger Endre said...

Hehe.. You never know :P

Bevegte nok bare hånden akkurat i det bildet blei tatt ja, men du ska få lov å bruke fantasien om du vil... ;)

 
At 04 november, 2005 16:13, Blogger Sveinung said...

Utrolig bra petter! :D

Traff du ein som hette thomas?

 
At 04 november, 2005 17:32, Blogger Endre said...

Hmm.. Thomas? Ikkje som eg komme på... Kem e han? Ka merr enn Thomas? Kan godt ver eg såg an sjøl om eg ikkje vett navnet...

 
At 06 november, 2005 21:41, Blogger Sveinung said...

TThomas Halleland... Gjekk i klasse me ann i fjor. Tror han pleie å ver me på festivalen...

 

Legg inn en kommentar

<< Home