fredag, oktober 21, 2005

En stemningsfull aften

Så var Stokka dagene i gang igjen for i år, og årets konsertbegivenhet var Sigvart Dagsland. I går kveld, rett etter 8 trappet han opp sammen med to musikere på scenen og leverte en forrykende bra konsert.

Konserten tok seg bare mer og mer opp etterhvert som han kom i gang, og det strålte tydelig av Dagsland at dette var en konsert han selv koste seg på! "Dette e virkelig ein spesiell konsert for meg, og det e ikkje bare någe generelle greier eg seie, denne konserten e virkelig spesiell" uttrykte Dagsland i begynnelsen av konserten. Og vi merket klart at han mente det han sa. Dagsland var glad for å endelig være på hjemmebane, og mellom sangene slo han til med finurlige utsagn og morsomheter, som også satte et særpreg på konserten! Han fikk til og med med seg publikum på "De Umulige", selv om kanskje andre var mer engasjerte en andre (!). Som sagt, kvelden var virkelig stemningsfull, og det som imponerer meg mest med denne mannen, er at han får det til å se så lett ut. Enhver som har prøvd seg på noen av Dagslands sanger, vet godt at dette er langt fra lett. Samtidig har han også et vanvittig repertoar som han kan velge å vrake i, og han fremførte i går kveld både gamle og nye sanger. Riktignok blir akkompagnementet nokså begrenset med en synth og trommer i tillegg til Dagsland selv, innimellom på piano, men det gav en helt spesiell klang som passet perfekt til det knippe sanger han valgte å fremføre. Dagsland har bevist at han fortsatt beholder roen, selv når han var forkjølet merket vi knapt noen problemer, utenom at han la ned de aller lyseste tonen til tider.

Etter konserten ble en liten gjeng av oss hengende igjen, og plutselig dukker Dagsland selv opp og deltar i samtalen.


- "Åja, så dokker har vært med i Sky Sing ja? Kor mange som går der nå?"
- "Nei.. vettkje, sånn rundt 40 kanskje, men det e bare jenter!"
- "Heh, ja.. alle disse jentene ja, det e dårligt det der. Men eg huske når me gjekk i Sky sing, og då va det dette her med disse jentene som me.... eller.. nå drive eg å ror meg ut på någe eg helst ikkje sko..."

1 Comments:

At 26 oktober, 2005 18:38, Blogger Unknown said...

Go Zigvart!!! "Publikum i Stokka kirke slutte å klappe/koffor gjør de nå det" Gullfin improvisasjon!

 

Legg inn en kommentar

<< Home