tirsdag, oktober 04, 2005

Vaksinering

For de som ikke har hørt den gode nyheten, så skal jeg altså til Eritrea i Afrika den 7 desember. Vi skal være der i 2 uker, og arbeide med et filmprosjekt med en samarbeidsskole der nede. Jeg er altså ikke hjemme igjen før bittelille julaften, så hele adventstiden blir litt spesiell. Selv om jeg uansett er garantert magetrøbbel kan det være greit å vaksinere seg mot diverse saker og ting. Hepatitt A og B er nærmest en selvfølge når du skal ned til slike land. Så i dag bar det ut på legevakten for å punkteres i venstre armen. Riktignok kjente jeg ingen duft av amerikanske pannekaker (Les: Bendik), men det har kanskje litt med at jeg aldri har smakt amerikanske pannekaker i utgangspunktet, så jeg visste jo ikke helt hva jeg luktet etter. Selve vaksineringen gikk overraskende greit. Det holdt med denne ene sprøyten, som jeg skulle komme tilbake om en måned for å få påfyll av. Da skal jeg også få en diare-drikke-kur (merk hvor delikat dette høres ut), for å prøve å forhindre "turist diarè". Yummy... Give me some! I tillegg skal vi visst også da få resept på malaria tabletter som må tas under hele oppholdet + 7 dager etter hjemkomst. Gjett om jeg skal kose meg med å knaske malaria tabletter i romjula :D

1 Comments:

At 07 oktober, 2005 15:11, Blogger Unknown said...

Whine, whine...Me må finne en alternativ julekalender som ikkje smelte bort i den eritreiske "vinter"solen.

 

Legg inn en kommentar

<< Home