mandag, november 07, 2005

Radiostemmen

På fredag (4.11) dukket jeg plutselig opp, ut ifra det store intet, på morgenlokalen på radioen. Grunnen til at min røst fikk prege dette drøyt 5 minutters lange innslaget, var fordi NRK var ute etter å høre hva dagens ungdom gjør under særemne prosjektet. Vi er blitt så moderne nå til dags skjønner du, og den typiske "les 3 bøker og sammenlign, og knytt tekstene til en litteraturhistorisk tidsperiode, og mye annet piss, som egentlig er helt uinteressant" varianten, blir ofte valgt bort. Jeg gikk sammen med Lars og Petter om å filmatisere en novelle av Unni Lindell, kallt "Hjemme Alene". (Nei, vi har ikke tenkt å kalle filmen samme tittel, den er nok brukt fra før kan du si.)Så derfor kunne du altså høre meg, Petter, Synne og Ine fra min klasse på radioen fredagsmorning.

Jeg gikk desverre glipp av å høre det selv, og trodde ikke det skulle sendes før mandag. Plutselig treffer jeg på folk som siterer uttalelsene mine og kommenterer at de har hørt meg på radioen. EC fra musikklinja på Svithun uttalte til og med: "Endre, om eg hørrte deg på radioen i dag? Eg tenkte liksom.. Høh? Endre... neeei.. eg drømme bare fortsatt!"

For de spesielt interesserte, som ikke fikk høre sendingen, slik som meg selv, finner du hele morgenlokalen fra fredag på NRK WEB TV. Du velger da "Distrikt" når du kommer inn og så selvfølgelig "radio". Så trykker du på morgenlokalen, og ønsket dato, som i dette tilfelle vil være 4.11. For å komme direkte til innslaget om særemne spoler du deg frem til 1 time og 15 minutter ut i sendingen.

2 Comments:

At 09 november, 2005 17:50, Blogger Eivind said...

Endelig en plass der ihvertfall e litt liv.
Joda, d va ein fine reportasje d, sjøl om Petter tydeligvis likte å jobbe vekk ferien...

 
At 09 november, 2005 23:51, Blogger Endre said...

Jah.. det e så flott at de har trukke ut akkurat den setningen! Petter framstilles jo som DEN nørden :D (Sjøl om det faktisk va fakta at me jobde vekk nesten heile ferien)

 

Legg inn en kommentar

<< Home