fredag, desember 02, 2005

Tjenestedyktig


I dag var jeg ute på madlaleiren for å gjennomføre denne sagnomsuste sesjonen. Faktum er at man ikke har noe valg, for stiller man ikke blir man kastet i fengsel. Men, jeg stilte frivillig opp med godt humør. Det som noen nå kanskje lurer på er hvordan jeg forholder meg til militæret. Da kan jeg kort og greit si at jeg idag ikke la fram søknad om fritak på noe som helst grunnlag, og jeg søkte heller ikke siviltjeneste. Neida, denne karen her har igrunn ikke så mye imot førstegangstjenesten. Ikke det at jeg hadde søkt om å komme inn dersom det var frivilig, men jeg blir ikke hysterisk bare fordi det viser seg at jeg er tjenestedyktig, for det gjorde det.

For de som liker å høre testresultater, hold dere fast, for her har dere noen tall:

Fargesyn: 9/9

Syn: 6/9
Ja, nå bruker jeg jo linser, så det kom ikke som noen bombe

Hørsel 9/9
Dette overasket meg mest. Var sikker på at jeg hadde svekket hørsel etter all den musikken som dundrer og går over iPoden 24/7, men jeg hørte ALLE lydene som ble spilt av!! Respekt

Blodtrykk/puls: 9/9

Helse: 7/9
Måtte nesten nevne at jeg har anlegg for å få migrene av og til.
Da sank den et par hakk ja :P

IQ: 8/9
Er ganske fornøyd med denne posten også. Gjennomsnittet er 4/9, så han duden som rettet prøvene mente dette var meget bra! ;)


Til slutt kan jeg jo nevne at jeg søkte Luftforsvaret som 1. valg, og Sjøforsvaret som 2. valg.

Kommer en inkallese til sommeren mest sansynlig, da tenker jeg å søke om utsettelse slik at jeg får gått et år på folkehøyskole først. Ellers får jeg ikke stipend, og da ryker jo det. Dersom det ordner seg, har jeg faktisk ikke så mye imot å tjene et år i Luftforsvaret. Skjønt, dersom jeg blir fritatt er det jo ganske herlig!

5 Comments:

At 03 desember, 2005 15:33, Blogger Sveinung said...

8/9 e gasnke bra! fekk 6/9... ok det... koffer e der sånne rare tegn i stede for æøå?Y me streg øve liksom... Blir litt plagsomt...

 
At 03 desember, 2005 19:18, Blogger Endre said...

Når det gjelde de der teide symbolene så har eg rett og slett ikkje peiling. Petter har og merka det, og det gjelde visstnok bare min blogg og ingen andre sine. Eg ser det heilt fint når eg e inne å sjekke. Bruke du Safari som nettleser, altså mac? Kan ha någe med det å gjørr

 
At 04 desember, 2005 21:46, Blogger Sveinung said...

har safari ja, men det e bare på din blogg det e sånn :p rart det der... E litt plagsomt kan du sei...

 
At 10 desember, 2005 01:11, Blogger Torill said...

Hehe, gratulere då! Du e visst smartere enn eg trodde ;)
talast!

 
At 18 desember, 2005 17:54, Blogger Endre said...

Eg har ein skjult einstein inside!

 

Legg inn en kommentar

<< Home