torsdag, juni 01, 2006

Mr. Productive: May 2006

Måneden mai i 2006 har vært meget spesiell. De som kjenner meg godt, vet nok mye av grunnen. Men i tillegg til mye støff og stæsj som har skjedd (blant annet russetid og greier) så har jeg vært veldig kreativ og produktiv. Jeg har skrevet mye musikk i det siste. Senest i går natt kom jeg opp med en ny låt, som sørget for å banke 7 låter inn i løpet av en måned.

Problemet mitt er at jeg ikke har så bra utstyr og heller ikke tilgang til andre instrumenter enn min egen stemme og gitaren. Så når jeg skal spille inn låtene, så blir det via min fantastiske Philips SBC MD150, en mikrofon altså til 200 kroner på elkjøp. Den duger til å høre hvordan sangene blir, og du hører faktisk melodi og toner. Men lyden er rævva og innspillingen har noen småsure partier. Savner også øvrige instrumenter som kan sprite opp sangene enda mer.

Men... sangene er da uansett skrevet og de fleste er spillt inn. Noen av dem er blitt sendt ut eller spillt for et par prøvkaniner for å få respons. Tilbakemeldingene kunne faktisk værrt værre, det ser jeg som positivt.
Satser på å få spillt inn de fleste sangene neste år, på Fredtun folkehøgskole, da håper jeg også å få med meg noen på andre instrumenter også!

Her er en liten oversikt over sangene i kronologisk rekkefølge:

1. Concealed
2. If you're the one, then who am I?
3. Dictator
4. My situation
5. You are the One (Nytt konsept: Lovesong møter lovsang!)
6. The suffering
7. Black river

4 Comments:

At 01 juni, 2006 21:23, Blogger sorgenfrigate said...

kor kan me høre sangene dine?
eg e spent!

 
At 04 juni, 2006 13:55, Blogger Eivind said...

Særligt russatidå di gjorde mai te ein harde måned for deg endre!! ;D

 
At 08 juni, 2006 23:15, Blogger Sveinung said...

kult at du skrive sanger! Har skreve og spelt inn någen på macen hjemma eg og... ganske kult me fullt arrengemang, trommer bass gitar og sang! Trommene e forsovet programert, men funke te ein viss grad... Hvis du vil hadde det vert kult og spelt inn ein eller to av dine og :) Bare sei ifra hvis du vil komma innom sunde og spella litt

 
At 14 juni, 2006 18:11, Blogger CK said...

My little popstar!! =P Hiiihiiihihi! Kule navn på sangane, sko nesten ha testa di ud på gadå i Berlin? Hummm..?

 

Legg inn en kommentar

<< Home