onsdag, mars 22, 2006

Opp i bakken


I helgen kom jeg meg da endelig opp i bakken for å stå på ski. Første gangen denne sesongen. Noen synes det er sent, jeg synes heller at dette egentlig var første og beste anledning med tanke på lite snø og at jeg var i Eritrea.

Anledningen var nemlig PULS tur til Røldal. En schtapfull buss på vei, helt til døra plutselig ikke vill opp rett før vi skulle på fergen i Mortavika. En idiotisk kvinne av en kontrollør-wannabe, ropte på høytaleren: "Bussen så står i bane ein, kan den begynna å kjøra om bord?". Jepp. Vi har bare stått her og frøset utenfor en buss som ikke får opp døren i snart 45 minutter, så såklart kan vi begynne å kjøre om bord!!
Men, av grunner jeg ikke vet, fikk vi plutselig opp døra, og kom oss med, skal vi si etter 4-5 ferger etter ankomst på mortavika. Men vi hadde godt humør og kom oss til slutt fram til Røldal, en smule sent på natten.

Turen ellers gikk fint. Snøforholdene var vi skeptiske på. Vi hadde hørt rykter om knallharde løyper og lite snø. Tja. Enkelte løyper var harde, men vi fant også de som var ganske så greie å kjøre i. Lørdagen var været delvis overskyet men vi skimntet en del blå himmel og sola tittet fram innimellom. Desverre ble det så innamri jordmørkt siste timen at da ble det varmestue på de fleste. Men det gjorde vel ingeting med så hyggelige medreisende. Søndagen bydde på et utrolig flott vær. Knapt en sky og se, steikende sol og + grader. Søndagen var også mesteparten av de harde løypene opptinte, slik at det gikk an å renne i litt "slush forhold". Bedre det enn skare sier iallefall jeg. Synd det bare ble 2 timers renning på oss på Søndagen, da vi var i bakken klokken halv 2 og skulle reise halv 4. Men det er da bedre en ingenting?

Alt i alt var det en glimrende helg. Kjekke folk på kjekk tur. Takk for denne gang til alle de som var med og tilfeldigvis leste bloggen min ;)

4 Comments:

At 24 mars, 2006 16:01, Blogger Unknown said...

Jepp bra tur. Fanga du någen sopp på turen din i dag eller?

 
At 25 mars, 2006 10:20, Blogger Eivind said...

Bra du hadde det kjekt. Hørre forresten rykter om dama i Afrika!?

 
At 25 mars, 2006 20:46, Blogger Maria Johansen said...

Diggedidigg tur, yeah! Men du sie det va masse bra folk, så det gjorde kje noe om det blei jordmørkt siste timen... Eg e totally agree, men ka hadde det med situasjonen å gjør? huske eg rikti så lå vel du i en krok for deg sjøl den siste timen!? sippetisipp, sipp! :P

 
At 30 mars, 2006 13:25, Blogger Eivind said...

TABKONK E UTE PÅ EIVINDS BLOGG!!

 

Legg inn en kommentar

<< Home