fredag, april 28, 2006

Unnskyld.... kan eg få et russekort?


Folk snakker vidt og bredt om hvordan russetiden gjør uskyldige ungdommer rånete, ekle, fulle, fæle, bråkete og barnslige. Men hvorfor skriver ingen om barna som skal ha russekort?

For du skjønner det... at i denne tiden så er det hysteri på gang med disse russekortene. Verden går av hengslene for å få seg et stykke rødt eller blått papir. I noen tilfeller alla russekortgenerator er ikke korta engang rød eller blå.

Det som utløser denne posten er en hendelse jeg var vitne til i går:

En bil kommer kjørende, og sakker etterhvert ned farten og kjører opp på siden av meg. Vinduet rulles ned, en dame i 40 årene stikker hodet ut...

"Unnskyld...."

Jeg går bort til bilen og forventer et spørsmål om veibeskrivelse eller noe lignende. Men da jeg nærmer med bilen fortsetter denne dama, på, merk: 40 år.

"...kan eg få et russekort?"

"Ka skjer?" Tenkte jeg, men sa det da heldigvis ikke høyt. Istedenfor ble det:
"Emmm... sorry.. eg har ikkje flerre på meg" (Som faktisk var tilfelle)

"Ånei.. du skjønne, eg har ei bagi her som hadde så lyst på" sier hun og henviser til datteren sin på rundt 6-7 år.

Fair enough... men du er temmelig desperat når du stopper bilen og kjører opp mot meg for å få et russekort? Weird!



Dette er forøvrig også min post nummer:



50!



Heureka! Har det gått så lang tid og så mange poster?
11 mars 2005 åpnet jeg med min første post. Det var på ministortinget 2005, i strand kommune. Mye har skjedd siden den gang.

Ikke nok med et post nummer 50 jubileum... men bloggen har også nå passert over




2000



besøkende, siden jeg begynte å telle den 17 april 2005. Hipp hipp hurra for det! Takk for besøket og velkommen igjen ;)

7 Comments:

At 29 april, 2006 19:23, Blogger Torill said...

Oi!! Dame på 40 år?! NEsten skummelt... Det morsomste du kan gjøre angående russekort er å få barna til å gjøre ting som å ta 10 armhevonger eller 10 spensthopp for å få det nydelige kortet. Hihi!

Ha en fortreffelig russetid videre da :)

 
At 30 april, 2006 16:34, Blogger Sveinung said...

haha... stress... Gratulere med post nr 50 og 2000 besøkende

 
At 01 mai, 2006 22:54, Blogger Unknown said...

ja, fillen meg gale med de kortene

 
At 02 mai, 2006 22:02, Blogger sorgenfrigate said...

Ka e gale med siden din? klare ikke å lese æ, ø, og å... men men...
ja. nå slenge eeg meg like godt med på lasset og sfortsette med en liten kritikk av russekortene... makan til frekke unger enkelte ganger! tenk å bare åpne russekort-lommen min å klå meg på låret for å få tak i det lille røde papiret???!!! det va nemlig en fæl snørrunge(ja, han va virkelig en snørrunge) som gjorde det.. heldigvis var lommen tom for øyeblikket... men aldri om han hadde fått et heller... arg!
snakkes medruss

 
At 03 mai, 2006 18:18, Blogger Susanne said...

Hmm, merkelig nok e alle ungene snille mot meg. Sjøl om d ikkje alltid blir heilt gjengeldt. Gjekk gjennom bareneskole i forrige uka, va bare kos d!

 
At 04 mai, 2006 14:22, Blogger Unknown said...

Livi: Det e en kjent sak at Mac/Safari boikotte bloggen te Endre. Forsåvidt forståelig, det der... Susanne: Snille unger finnes ikkje når det e snakk om russekort. Seinest i dag blei eg overfalt av en bøling unger og blei spruta vann på...

 
At 04 mai, 2006 17:08, Blogger Torill said...

Små og slemme barn...! Sprute vann på russen?
Fysjom!

 

Legg inn en kommentar

<< Home