mandag, mai 21, 2007

Slutt på Fredtun Folkehøyskole

Det var helt uforståelig hvordan det hele bare kunne være over. Alle dagene før virket så fjernt fra avslutningsdagen, og til og med da 12. mai kom, den dagen vi hadde fryktet siden vi startet, følte jeg på ingen måte at det var siste dag.

Jeg gikk med følelsen av at det bare var en slags spesiell dag, med litt ekstra pyntede elever. Det gikk ikke helt opp for meg at dette var slutten. Ikke før etter avslutnings "seremonien". Da plutselig, idet alle elevene reiste seg opp fra stolene, og liksom skulle forlate Fredtun og ikke samles igjen. Da forstod jeg at det var slutt. At jeg var ferdig med folkehøyskole livet. Og det var grusomt!

Jeg er ikke flau over å nevne at det ble en tårvåt avskjed med både skolen og elevene. Det er umulig å beskrive den følelsen du sitter med etter alt du har opplevd sammen med dem. Det går ikke an å forestille seg hvordan det er å slutte. Jeg så for meg hvordan det ville bli gjennom hele året, men idet alle reiste seg for å forlate skolen, så var det noe helt annet!

TUSEN TAKK FOR ET FANTASTISK ÅR!