torsdag, april 05, 2007

Påskeprogrammet

Nettopp kommet hjem ifra Ålesund. Selv om transportmiddelet var av type fly, så tok turen jammen lang nok tid. I og med at direktebillettene var så dyre improvisertes det med en connection; Norwegian: Stavanger - Bergen og SAS: Bergen - Ålesund. Dette gav bortimot halv pris, men 3 og en halv times ventetid i bergen i tillegg, begge veier. Så du kan si det er godt å være hjemme igjen nå.

Hvorfor Ålesund? Jo, for de som ikke har gjettet det enda, så har jeg altså slekt i Ålesund. (Så og si hele slekta mi holder til i Møre og romsdal eller Sogn og fjordane). Og i påskens anledning tok vi turen for å hilse på grener av slektstreet som ikke hadde blitt sett til på en stund. Det var riktig så koselig å treffe igjen både besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.

Her hjemme i Stavanger blir jeg derimot ikke så lenge. Forsåvidt bare i kveld. For i morgen går turen for min del videre til Skjold. Denne gang med transportmiddel type buss; type litt på ferge; type sluppet av i Aksdal og hentet av madammen. Og i og med at madammen henter meg så sier det seg kanskje selv at jeg skal besøke.... svigermor et par dager. Ja. Der blir jeg til søndags formiddag, og hva som står på programmet er uvisst. Jeg blir visst nødt til å hilse på et par venninner sier ryktene, men dette kompenseres kanskje med paintball lørdag?

Og når jeg så kommer tilbake på søndag så gjenstår igrunn bare mandagen, hvor ihvertfall kveldsprogrammet består av serieåpning i tippeligaen i Ping Pong? Pim Pong? ...Fotball, type Viking (Hvem ellers? Brann? Ha! Jeg ler...)

Og midt oppi alt dette så står også (m)anus pugging på tapetet. Det har seg nemlig slik at vi nå er midt oppi en innspurts periode på teaterstykket vi setter opp nå før skoleslutt. Og da er det slik at manus skal være klistret fast til minst en av hjernehalvdelene før påskekyllingen galer.

Så, som du ser, har jeg et fullspekket program frem til tirsdag hvor jeg igjen trør ut i atmosfæren i et skranglete Widerøe fly på vei mot Sandefjord, og deretter lar bussen ta meg til nye høyder (type: Stavern: Fredtun folkehøyskole)

(May the bunny be with you)

2 Comments:

At 06 april, 2007 12:53, Anonymous Anonym said...

Madammen faktisk:O hørres ut som ei gammale kjerring:P mn kos å få besøk av dg jah:) weee...

suss på du

 
At 06 april, 2007 16:38, Blogger Eivind said...

Haihai, ka skjer me grove og absurde humor!

 

Legg inn en kommentar

<< Home