fredag, mars 30, 2007

Hva tenker du om Fredtun til neste år?

For noen uker tilbake ble jeg valgt ut til å være med på en såkallt "PR-tur" for Fredtun folkehøyskole, altså den folkehøyskolen jeg nå går på, for de som ikke har fått med seg det.

Jeg takket ja, og la ut på tur sammen med ei jente med navn Trine fra solidaritetsklassen, og solidaritetslærer Jostein.

"Turneen" bestod i å besøke diverse sørlandsskoler. Først dro vi til lillesand og holdt "stand" på en vgs. der. Så tok vi turen videre til KVS Lyngdal (Kristne Videregående Skole), hvor vi også overnattet. I Lyngdal fant vi det også like greit å bare kjøpe et par bøker hver, etter å ha blitt revet med på mammutsalget i den lokale boksjappa. Jeg benyttet også anledningen til å sjekke ut Lyngdal kino sammen med Jostein, under forestillingen "Blood Diamond". (Som forøvrig er en veldig bra og sterk film som kan anbefales!)

Dagen etter satte vi kursen mot mandal vgs og til slutt drottningborg vgs som også er en kristen internatskole på likhet med KVS Lyngdal.

Det var blandet interesse for standen og skolen. Noen var veldig interesserte og ville vite mer, mens andre allerede hadde bestemt seg for hva de ville. Uansett så følte vi iallefall at vi som stod der hadde gjort en god jobb da vi senere på kvelden rullet inn i Larvik igjen. Hvor jeg også ble sluppet raskt ut av bilen da jeg måtte skynde meg for å nå en teater forestilling i Sandefjord som klassen skulle på!