tirsdag, august 22, 2006

En epoke er over

Nå sitter jeg her. Natt til 22. august 2006, og vet at imorgen vil ting forandres. I morgen skal jeg stå opp slik jeg alltid har gjort og spise frokost hjemme på kjøkkenet, men så tar jeg kofferten og flytter. Flytter ut. Flytter hjemmefra. Oh hey hey hey, det er jo en stor opplevelse som alle (forhåpentligvis) opplever rundt min alder, men det er uansett litt vemodig å innse at ting aldri vil bli det samme. Nå har jeg jo blitt ganske godt forberedt ettersom den ene kameraten dro fra meg etter den andre. Men det er først når jeg selv reiser at jeg innser at en epoke er over.

Sommeren er over. Høsten er her. Sommerferien ble absolutt ikke slik jeg hadde tenkt, men jeg skal da ikke klage fordet. Jeg er overlykkelig for at guttegjengen vår tok turen til Berlin, det var en tur som på en måte fikk samlet gjengen skikkelig før vi dro hver vår vei.

Fredtun står for tur. Jeg tar toget i morgen klokken 14 og er da fremme på skolen ca. 12 om kvelden. Onsdag begynner selve skoleåret. Det er med fryd og spenning jeg ser frem til dette året, og jeg gruer meg faktisk veldig lite.

Så før jeg nå går å legger meg, den siste kvelden som en ekte hjemmeboer, så vil jeg også hilse til alle jeg har tilbrakt tid her hjemme med de siste årene. (Nå høres dette ut som et selvmordsbrev eller at jeg tar en 30 års monkestilling i tibet, men allikevel så er det nå jeg flytter, og etter det så kommer millitæret og studier, osv, osv. Det vil ikke bli det samme, med andre ord)

Vennegjengen jeg har hatt rundt meg er utrolig bra!! Både de som er aller nærmest og kjernekamerater i flere år, og også de som har kommet til i nyere tid!

"Fy fillen for ein fine gjeng. Eg e så utrolig glad for at eg har blitt kjent med dokker. Snakkes nok snart eingang, i feriene eller någe ;)"

Hilsen Endre!

(Heretter vil det nok komme oppdateringer fra livet på Fredtun folkehøyskole. Heng med, så har du en mulighet til å høre litt nytt fra denne kanten også!)

3 Comments:

At 01 september, 2006 17:03, Blogger Eivind said...

Det blir spennande for deg!! Ha et godt år!!

 
At 01 oktober, 2006 18:29, Blogger Eivind said...

får me ein oppdatering snart eller...
kjekt å vida ka så skjer!!

 
At 03 oktober, 2006 22:11, Blogger mari said...

duuuuueeee.....eg syns du ska oppdatera snart. du vett. fortella om...ting & tang...så skjer i livet ditt :p sånn heeeilt generelt altså :p tihi... klemmen

 

Legg inn en kommentar

<< Home