mandag, april 11, 2005

NM17 i Volleyball 2005

Så var jeg kommet hjem fra en spennede helg i Bodø, hvor NM 17 år i volleyball ble avviklet dette året. Det ble en lang reise, både opp og ned, og prislappen for denne turen har blitt diskutert i det vide og det brede. Med andre ord, dersom noen skal til Bodø, vurder to uker i syden først. Uansett, det var ikke så lett å få skrevet noe "live" oppdatering med resultater og lignende, så vi får ta litt av det nå. Totalt i NM var 42 lag representert. 20 guttelag og 24 jentelag. Gruppespillet vårt startet imponerende bra, allerede i første kampen møtte vi Førde, som visstnok skulle være rangert som nr. 1. Det ble utrolig gjevnt, men vi måtte til slutt gi tapt med kun noen knappe poeng i forskjell. Ganske så urettferdig viste det seg at oss gutta måtte spille med et system som gjorde at de dårligste rangerte lagene måtte møte de beste rangerte lagene, uansett plassering i gruppa, så lenge du hadde kvalifiserte deg videre. Så vi kom oss til 8 delsfinalen, men ble nødt til å møte ett av de bedre lagene, Farsund. Her ble det jo klart tap da, og dermed forsvant sjangsen til 8 plass som beste plassering. For å gjøre en lang historie kort slo vi derimot resten av lagene fram til kampen om 9 plass. En plass vi desverre måtte gi slipp på. Vi fikk dermed en 10 plass, som etter min mening er en god plassering tatt i betraktning at 20 lag deltok. Så jeg må si meg fornøyd med helga i Bodø, kjekk turnering og kjekk tur.

3 Comments:

At 11 april, 2005 22:51, Blogger Unknown said...

Jaja, ikke verst, ikke verst. Hvor mange lag er det i deres aldersklasse i Norge, forresten?

 
At 11 april, 2005 23:43, Blogger Endre said...

Det e eg ikkje sikker på faktisk. Men det e langt øve 20 om det va det du lurte på ;) Eg tippe det e rundt 100 lag? Så det e godt gjort idet heila tatt å komma med te NM. Så ein 10 plass e ganske bra :D

 
At 14 april, 2005 14:04, Blogger Eivind said...

Yeah right

 

Legg inn en kommentar

<< Home