torsdag, mars 17, 2005

Som å snakke til veggen

Akkurat nå sitter jeg på et akseptabelt datarom på strand vgs. Hvorfor jeg i det hele tatt vil befinne meg på et så avsidesliggende sted kan jeg godt forklare: Det har seg nemlig slik at jeg meldte meg på "miniStorting 2005", kort fortalt, vi "leker" storting på strand vgs. i 3 dager (onsdag - fredag). Vi slipper også skole disse dagene som er en nokså grei bonus! Men, du lurer kanskje på hva dette har med saken å gjøre, jo, nå skal du høre. Jeg har blitt indelt i partiet Høyre, og satt i komiteen finans. Så hadde vi nå for noen minutter siden et komitemøte hvor vi diskuterte saker og ting. Som kanskje mange vet er Høyre sterkt imot alt som har med skatt og gjøre og vil fjerne mest mulig av alt mulig. Under dette møtet la jo vi selvfølgelig fram at vi ville kvitte oss med arve skatt og eiendomsskatt. Problemet var, som tittelen sier, at det var som å snakke til veggen. Så å si ingen andre en FRP, som støttet oss i saken, hadde noen argumenter for hvorfor de ikke ville kvitte seg med skattene. Det eneste SV og AP greide å få fram var "Fordi politikken vår vil det sånn". Jeg mener, du får nesten mer info ut av idol Sandra enn du får ut av disse folka her. De var såpass lite saklige med påstandene sine, at en kollega som faktisk er medlem av unge høyre, gravde ansiktet ned i hendene i skam. For å si det kort, så håper vi for all del at disse enkelt personene ikke kommer på stortinget, for de håpløse argumentene de greide å grave frem, kunne de godt ha spart seg for. ;)

1 Comments:

At 17 mars, 2005 17:47, Blogger Unknown said...

Tilfeldigvis befinner jeg meg i samma datarom utrolig....
Men jeg må minne om en ting:
Vi leker ikke storting!

 

Legg inn en kommentar

<< Home